Direct online declareren

Als u bij een arts, specialist, ziekenhuis of apotheek bent geweest, krijgt u hiervan soms een nota toegestuurd. Vallen de kosten onder uw basisverzekering of aanvullende zorgverzekering, dan kunt u deze bij ons declareren.

Zo werkt declareren

  1. Declareer online in MijnPNO of in de PNOzorg app
  2. Na ontvangst verwerken wij uw online declaratie(s) binnen 5 werkdagen
  3. U ontvangt de eventuele vergoeding direct op uw rekening

U kunt eventueel ook uw declaratie per post toesturen. De doorlooptijd hiervan is langer.

Helaas is MijnPNO even buiten werking

Op dit moment wordt onderhoud uitgevoerd aan de website van PNOzorg. Hierdoor zijn MijnPNO en PNO-app niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak, wij doen er alles aan om de overlast tot een minimum te beperken.

Hulp nodig? We staan voor u klaar.

Bekijk contactopties

Online declareren

Log in om sneller te declareren

Log in met DigiD en wij vullen alvast uw gegevens voor u in. Wilt u zelf uw gegevens invullen? Dan kunt u onderstaand formulier gebruiken.

Upload uw zorgnota

Per keer kunt u 1 nota van 1 zorgverlener opsturen. Bestaat een nota uit meerdere bestanden? Selecteer deze dan in een keer op uw computer of uw mobiele telefoon.

Verwijder bestanden

  • U heeft geen bestanden geselecteerd
  • Bestand(en) mogen niet meer dan 5 MB bevatten
  • Bestand(en) mogen niet minder dan 1 MB bevatten
  • Eén of meerdere bestandstype(s) zijn niet toegestaan
Vul uw gegevens in Deze gegevens zijn nodig om uw declaratie direct te laten zien in uw financieel overzicht.

Goed om te weten

  • Bewaar uw originele nota's een jaar na indienen

    Als u digitaal een declaratie instuurt - dus een scan of een foto via internet of de app - dan moet u de originele nota een jaar lang bewaren. Deze termijn gaat in op het moment van indienen van de declaratie. Wij kunnen tijdens deze termijn het origineel bij u opvragen.

  • U hoeft geen rekening voor te schieten

    In de meeste gevallen declareert een zorgverlener een nota voor u bij ons. Dan betalen wij een eventuele vergoeding rechtstreeks aan uw zorgverlener. Als u uiteindelijk nog (een deel van de) kosten zelf moet betalen, ontvangt u hiervoor een rekening van ons.

  • Speciale regels voor declareren van zorgkosten gemaakt in het buitenland

    Er bestaan speciale regels voor het declareren van zorgkosten die zijn gemaakt in het buitenland. Zo hebben wij specifieke gegevens nodig en is het belangrijk dat uw nota in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans is opgesteld. Ook de verwerking ervan kan langer duren. Om welke gegevens het precies gaat en hoe u uw declaratie kunt indienen, leest u op de pagina over buitenlandse nota's.

  • Bij indienen van meerdere nota's tegelijk kan de afhandeling langer duren

    Stuurt u ons meerdere nota's tegelijkertijd, dan kan de afhandeling iets langer duren. Wij adviseren u daarom om declaraties niet op te sparen. Op MijnPNO en in de PNOzorg app kunt u de voortgang van uw declaraties volgen. Handig en overzichtelijk. Wij streven ernaar om declaraties binnen 5 werkdagen aan u uit te betalen. Declareert u per post, dan verwerken wij deze uiterlijk binnen 10 werkdagen.

  • Dien de originele nota's binnen 36 maanden bij ons in

    Daarbij is de behandeldatum of leveringsdatum bepalend - dus niet de datum waarop de nota is uitgeschreven. U kunt nota's het beste zo snel mogelijk na ontvangst indienen in verband met eventueel te verrekenen eigen risico of eigen bijdragen.

Heeft u nog vragen?
We staan voor u klaar

Meer contactopties

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.