Bril, (contact)lenzen en ooglaseren
Ziet u niet scherp meer?
Vergoeding per verzekering
Wat u vergoed krijgt
De basisverzekering vergoedt brillenglazen en lenzen alleen als u ze op medische indicatie moet gebruiken, bijvoorbeeld omdat u een oogaandoening heeft. Ze vallen dan onder de vergoeding Brillenglazen en lenzen bij medische indicatie.Heeft u geen medische indicatie, maar wel een bril of lenzen nodig vanwege bij- of verziendheid? Of overweegt u ooglaseren?
De aanvullende verzekeringen Plus en hoger vergoeden:- brillenglazen met of zonder montuur
- prismabril
- contactlenzen, nachtlenzen, torische lenzen
- geïmplanteerde lenzen
- ooglaserbehandeling
- reparatie van de bril
Hier kunt u terecht
- bril en contactlenzen: opticien
- ooglaseren en geïmplanteerde lenzen: ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum (ZBC)
Dit wordt niet vergoed
- lenzenvloeistof
- los brilmontuur
- brillenkoker en andere accessoires
- oogmeting (refractiemeting) en oogcontrole, aanmeetkosten en aanpassingskosten
- duikbril
- floaterlaseren
Wat u zelf betaalt
Dit moet u zelf doen
Declareer bij een nieuwe bril montuur en glazen samen
Heeft u een nieuwe bril? Declareer deze dan als één geheel. Een los montuur vergoeden wij namelijk niet.Zorg dat notagegevens compleet zijn
Dit moet op de nota voor een bril of (contact)lenzen staan:- naam en geboortedatum
- soort brillenglazen of (contact)lenzen
- correctie of sterkte
- gegevens van het montuur
- bedrag van de brillenglazen, (contact)lenzen en het montuur
- als u korting krijgt: voor welke onderdelen die geldt
Goed om te weten
-
De algemene regels gelden voor alle zorg en voor iedereen. Er staat bijvoorbeeld in wat nooit wordt vergoed. En dat vergoedingen uit het verleden meetellen als u bij ons van aanvullende verzekering wisselt.
Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.