PNOzorg PNOzorg Zorgverzekeringen

Heeft u vragen? Bel 030 639 62 22 English

Heeft u een vraag?
Neem contact met ons op

We staan voor u klaar. Waar kunnen we u mee helpen?

Contactformulier

  • Antwoord binnen 2 werkdagen

ZorgConsulent

  • Hulp en advies bij uw zorgaanvraag

Actuele vragen

  • Kan ik mijn eigen risico vooraf gespreid betalen?

    Nee, u kunt het eigen risico niet vooraf gespreid betalen. Kunt u de kosten van het eigen risico even niet in één keer betalen? Voorkom dan dat de rekeningen zich opstapelen. Met een betalingsregeling, na ontvangst van de nota, betaalt u het verschuldigde bedrag in termijnen terug. In MijnONVZ kunt u als hoofdverzekerde een betalingsregeling aanvragen op de pagina 'Financieel overzicht'.

  • Wanneer wordt de jaarbetaling van 2020 afgeschreven?

    De automatische incasso van de jaarpremie vindt plaats op 27 december 2019.

  • Wanneer ontvang ik de acceptgiro voor de betaling van 2020?

    In de tweede week van december ontvangt u een acceptgiro voor de premie van 2020 (zoals u van ons gewend bent).

  • Waar vind ik mijn polisblad?

    Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnONVZ? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn status' > 'Mijn verzekeringen'.

  • Wat verandert er binnen mijn internationale verzekering?

    Woont u in Nederland, maar heeft u geen recht op de basisverzekering? Dan kunt u voortaan gebruikmaken van twee internationale zorgverzekeringen: Health Basic en Health Premium.
     
    Onze verzekering Health Basic vergoedt de meeste noodzakelijke zorg. Health Premium is een uitgebreidere verzekering, met onder meer vergoedingen voor paramedische zorg, orthodontie tot 18 jaar en een ruimere vergoeding van geneesmiddelen.
     
    Uiteraard bepaalt u nog steeds zelf naar welke arts of naar welk ziekenhuis u gaat.
      
    Alle aanvullende verzekeringen, inclusief de tandartsverzekeringen, komen per 1 januari 2020 te vervallen. Daarnaast wordt voorziene zorg in het buitenland niet langer vergoed. We hopen hiermee ons aanbod voor u overzichtelijker én relevanter te maken. Tegelijkertijd hebben we ook onze voorwaarden herschreven, zodat u deze makkelijker kunt begrijpen.
     
    Meer weten? Bekijk dan onze verzekeringen Health Basic en Health Premium.

  • Waarom krijg ik van mijn apotheek een goedkoper middel mee en niet (meer) mijn merkgeneesmiddel?

    De zorg is de laatste jaren steeds duurder geworden. Om de zorgkosten in de hand te houden (in ieders belang), controleren wij de laatste jaren meer op de doelmatigheid van geneesmiddelen. Dit betekent dat u samen met uw arts kunt kiezen voor een middel dat voor u het beste werkt. Dat hoeft niet altijd het goedkoopste middel te zijn, maar het mag ook niet onnodig duur zijn. Een merkgeneesmiddel is in de meeste gevallen onnodig duur. Een (goedkoper) merkloos middel werkt immers hetzelfde.
     
    U kunt het merkgeneesmiddel wel blijven gebruiken als uw arts dit nodig vindt. Bijvoorbeeld omdat u allergisch bent voor de hulpstoffen die het merkloze middel bevat. Uw arts geeft dan op het recept aan dat er sprake is van medische noodzaak. Uw apotheker mag dan het duurdere merkgeneesmiddel afleveren. In andere gevallen geeft de apotheker het merkloze middel mee.

  • Wat is een begeleidingsgesprek bij de apotheek?

    Als u een nieuw geneesmiddel van de apotheek krijgt bespreekt de apotheker of apothekersassistent met u wat u moet weten over dit geneesmiddel. Dit is onder meer: het gebruik en de werking van het medicijn, de mogelijke bijwerkingen en eventuele bijzonderheden of samenhang met andere medicijnen die u gebruikt. Dit is een begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel. De servicekosten voor dit geneesmiddel zijn hoger dan voor een geneesmiddel dat u al eerder van de apotheek heeft gehad. Deze kosten staan apart op de rekening vermeld als ‘terhandstelling met begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel’.

  • Wat is een dbc-zorgproduct?

    In het ziekenhuis wordt voor elke nieuwe zorgvraag een zorgtraject gestart. Het zorgtraject omvat alle activiteiten die in het ziekenhuis zijn uitgevoerd voor de behandeling van uw ziekte of aandoening. Een zorgtraject wordt gedeclareerd met een dbc-zorgproduct. Een ziekenhuisnota wordt samengesteld met deze unieke code, die uw zorgtraject weergeeft. Het bedrag van de ziekenhuisnota is een gemiddelde prijs. Het kan dus zijn dat u maar kort bij de medisch specialist bent geweest. Een dbc-zorgproduct start met een verwijzing en eindigt met de laatste controle.

Onze telefoonnummers

  • Algemeen

    030 639 62 22

    Voor algemene vragen over uw zorgverzekering.

    Wij zijn geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

    030 639 62 22
  • Acute medische zorg in buitenland

    +31 88 668 97 67

    Neem in geval van acute opname in het ziekenhuis in het buitenland direct contact op met de 24-uurs service van ONVZ Zorgassistance. Dit telefoonnummer vindt u ook op uw zorgverzekeringspas.

    +31 88 668 97 67
  • ZorgConsulent

    0800 022 14 50

    Voor persoonlijke hulp bij uw keuze van arts of ziekenhuis. En bijvoorbeeld voor uitstekende wachtlijstbemiddeling en de beste ondersteuning voor mantelzorgers.

    0800 022 14 50
  • Kraamzorg Service

    088 668 97 05

    Bent u zwanger en wilt u kraamzorg aanvragen? U kunt dit ook zelf online regelen.

    088 668 97 05
  • Zittend ziekenvervoer per taxi

    0900 333 33 30

    Voor het aanvragen en regelen van taxivervoer.

    0900 333 33 30

Onze adresgegevens

Klanten waarderen
onze service met een

8,2

Zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek.

Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent!

Tip, verbetering of klacht? 

We horen het graag, want dan kunnen we u nog beter helpen. Laat het ons weten.

Over enkele minuten wordt u automatisch uitgelogd. Beweeg uw muis om ingelogd te blijven.